رئیس شورای شهر اهواز از اخذ ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبرداد و گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای خرید هفت دستگاه برای سازمان عمران شهرداری اختصاص خواهد یافت تا در پروژه‌های آسفالت معابر به کار گرفته شوند.
کد خبر: ۱۴۱۷۷۲۳

جام جم آنلاین - خوزستان، سیاوش محمودی درخصوص مصوبات جلسه صدوبیست‌ودوم و صدوبیست‌وسوم شورا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مجموعه مدیریت شهری از ابتدای دوره ششم شورا دنبال کرد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بود و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری و توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه مصوبه دیگری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس بررسی شد، افزود: سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت اخذ کردیم و در این جلسه موضوع خرید آن‌ها از طریق یک شرکت تامین کننده و پذیرنده اوراق مورد بررسی و با رای اعضا شورا به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر اهواز در ادامه گفت: با این میزان اوراق مشارکت می‌توان حدود ۶۰ تا ۷۰ دستگاه اتوبوس یا میدل‌باس خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز اضافه کرد.

وی تجهیز سازمان‌های شهرداری به ماشین‌آلات و تجهیزات خدماتی را از دیگر مسائلی عنوان کرد که مدیریت شهری همواره آن را دنبال می‌کند و گفت: در این جلسه مصوب شد هفت دستگاه شامل فنیشر، آسفالت تراش و غلطک با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران شهرداری خریداری و به عنوان ۲ تیم کامل در آسفالت معابر به کار گرفته شوند.

محمودی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۴۰ دستگاه برای سازمان خدمات موتوری خریداری شد که در این جلسه شورا مصوب شد تا تجهیزات کاربری آن‌ها شامل ۱۷ نوع در حوزه خدمات شهری مانند روفت و روب، جمع‌آوری پسماند و نظایر آن خریداری و در حوزه مربوطه فعال شوند.

وی با بیان اینکه یک مکانیزم تشویقی برای سرمایه‌گذران به منظور احداث هتل در اهواز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اهواز با جاذبه‌های گردشگری در بحث زیر ساخت دچار ضعف بوده که یکی از آن‌ها هتل است. با تصویب اعضا شورا ساز و کاری تعیین شد تا سرمایه‌گذارانی که در اهواز وارد این عرصه می‌شوند تخفیف ۹۰ درصدی در پرداخت عوارض صدور پروانه برای آن‌ها اعمال شود؛ همچنین صدور پروانه ۳۰ درصد زیربناهای تجاری هتل نیز با همان تخفیف ۹۰ درصدی اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها